//
du läser...
Okategoriserade

Manfolk

Jag önskar att jag förstod mig bättre på vanligt folk.

mmm…nu skakar massor av människor som känner mig någolunda väl förvirrat på huvudet, det vet jag, för jag brukar faktiskt rätt så ofta kunna klura ut hur folk tänker och känner och varför de gör det utan några större problem. Dessutom vet jag vad det kommer att resultera i på både kort och lång sikt. Jag får väldigt ofta bekräftat att det är så också.

Människors bakomliggande motiv till att bete sig illa eller dölja något de inte vill ska märkas.. sånt är barnmat för mig. Samma sak är det med hemliga önskningar eller sköra förhoppningar. Jag bara vet. Men det betyder inte att jag har några åsikter om alla dessa motiv även om jag kan sammanfatta dem verbalt. Inte på det sätt som man kanske skulle kunna tro när man träffat mig och vet hur jag resonerar i varje fall, utan jag konstaterar mest hur det ligger till. Kliniskt, knivskarpt och utan krusduller. Nästan lite självgott så där. Ibland tycker jag synd om såklart. Men inte särskilt ofta. Och sen tar jag en klunk kaffe till, nickar och håller med mig själv. För det handlar ju om så lätta saker som att förstå sig på folk det. Komplicerade individer. Inte som män inte.

Ja sannerligen, jag önskar att jag förstod mig bättre på enkla ting – som män.

😉


About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Manfolk

  1. Ja du Lena vem av oss förstår sig på män? Och jag tror inte ens män-en förstår på sig själva. Ibland vill man gå in i deras hjärna och höra vad de tänker..och tycker…Men det finns även kvinnor som kan va lik männen..i tankarna och i tycket. Och det beror på vad det gäller..

    Posted by Anita | fredag 10 september 2010, 6:58 f m
  2. Hej Anita, kul att du kommenterar! Jag tror de är enkla som attan, men att vi komplicerar det i vissa lägen. Men som du säger det finns ”bägge sorterna”. Det handlar till syvende och sist om att kommunicera tror då jag i alla fall 🙂

    Posted by Tant Rasch | fredag 10 september 2010, 11:07 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

