//
du läser...
Okategoriserade

Mona Sahlin debatterar mot Reinfeldt ikväll (13/9-10)

Jag glömmer ideligen att kolla min mailbox (fy på mig!) men så blev jag tvungna att kolla den nyss för Mirre sms:ade för jag hade tydligen glömt ett möte – och då damp det ner ett mail från Mona Sahlin. Så här skriver hon;

Ikväll debatterar jag mot Reinfeldt! Hej Lene Rasch, Idag är det bara en vecka kvar innan svenska folket ska bestämma väg för Sverige. Ett avgörande val för vilket Sverige vi vill se i framtiden och vilket land vi vill lämna över till våra barn och barnbarn. Ikväll klockan 20.00 möter jag Fredrik Reinfeldt i debatt i SVT. Jag kommer att pressa Reinfeldt på varför han tillåter gräddfiler i vården och gör cancersjuka försäkringslösa. Ungdomsarbetslösheten kallar han för en synvilla, pensionärer kallas miljonärer och straffbeskattas. Vi måste sätta stopp för högerpolitiken. Sverige har inte råd med fyra år till med fortsatt stora skattesänkningar. Vem får betala då? Hur många jobb ska offras i välfärden, hur stora kan barngrupperna bli i förskolan och hur många ska behöva utförsäkras för att Fredrik Reinfeldt ska kunna sänka skatterna? Jag reser runt Sverige just nu. Jag lyssnar på berättelser och drömmar om minskade klyftor, fler jobb och bättre välfärd. Jag ser vilket fantastiskt jobb socialdemokratiska partiarbetare och sympatisörer gör. Jag hör hur många dörrar som knackas och hur många telefonsamtal som rings. Det är viktigt, det är det som avgör. Därför hoppas jag att du kan göra ännu lite mer för att vi ska kunna byta färdväg för Sverige. Fler dörrar måste knackas, fler kaffekoppar delas ut och fler grannar och vänner måste ringas för att vi ska vinna valet. En vecka kvar och nu ger vi järnet för valseger! Vänligen, Mona Sahlin PS. I skrivande stund har snart 700 000 samtal genomförts i den största samtalskampanjen någonsin. 300 000 fler måste till. Dra ditt strå till stacken – knacka dörr, ring väljare och kämpa ända in i kaklet.

**********

Klippt från SVTs hemsida (idag den 13 september 2010):

Duellen

Klockan 20.00 på söndagskvällen  möts de båda statsministerkandidaterna, Mona Sahlin (S) och Fredrik Reinfeldt (M) i Duellen. Duellen visas i SVT1 och live här på webben. På webben fortsätter sändningen med kommentarer och eftersnack.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

