//
du läser...
Allmänt

(nya sköna)verklighet

Det finns inte en människa på Facebook som inte kan tangentkombinationen för kärlek  ❤  Det ”liggande hjärtat” som ger aschii-symbolen ©

Käääääääärlek. <<<<<<<<<<<3
I ❤ you
Mina ❤ sinua
Eg ❤ tig
Ikh ❤ dikh

Det är inte det att vi inte ❤ varandra jag och min blogg, men verkar det inte lite som att vårt förhållande har runnit ut i den berömda sanden?

Det är mitt fel, jag vet. Jag är överhuvudtaget en sopa på att höra av mig även till dem jag ❤ och vill umgås med. Fast periodvis är jag nästintill en hemsökelse för min omgivning via mobilen så det jämnar kanske ut sig. Det beror på att jag brukar ringa vänner och bekanta när jag går ut med dogsen flera gånger dagligen och eftersom jag har tappat den där örongrejen och det är hur tjorvigt som helst att hålla mobilen mot örat och ha koll på två flexikoppel med ett par tjocka vantar som jag så typiskt tappar (på bruna små lortar) så fort jag måste ta fram bajspåsar så har jag slutat med det där mobiltelefonerandet.

SMS:a funkar förstås, men det tar ju så helsikes lång tid att skriva 5 st meddelanden i ett. Varför skriva kortare än så? menar jag. jag gillar ha dialoger med folk, tyvärr blir det ofta att människor startar en dialog med mig och sen slutar den där. Jag tänker verkligen svara. Men jag gör det nästan aldrig direkt. Jag har ingen aning om varför. Kan vara den där palt-effekten förstås. Ni vet, det är så träligt att koka palt för man måste göra så många samtidigt. Det är helt enkelt bättre att ringa. Om man nu inte bara ska fråga sånt som ; Visst var det klockan 17? 

Jag kom av mig. Det blev totalblankt bara så där. Otäckt. Nå hur som helst…. mitt minne är inte bara underbart, det är även mycket kort *scrollar tillbaka och tjuvkollar vad fan jag har haft för mig här ovan…* 

Ctrl.. igen.  Kärlek, bloggbrist och trots allt – välkomna försök till dialoger – med en vägg.
Jag längtar efter mina egna ord. Dialogen med mig själv. Om det är ett bevis på att jag är mycket självupptagen så låt gå för det, men jag tänker mer på att jag att läsa mina alster, bra eller dåliga, med jämna mellanrum. Jag har inte så himla bra minne, nästintill oidentifierbart skulle en del som hoppats lite för mycket kanske säga, därför är det rätt spännande att återfå det om än i brottstycken. Jag kan såklart begripa att det verkar bra underligt att jag upplever min tama daggmask Max biobesök som tyvärr blev så fel för alla, inte bara då utan en lång tid efteråt, som ett kärt minne. Men ni var ju å andra sidan inte där. Ingen hade kunnat förutse att biografvaktmästaren skulle avlida av lite slem.

Ur ett fastighetsägarperspektiv skulle man kunna beskriva bloggen som min stuga vid vattnet som jag längtar jättejättemycket efter att få vistas i och umgås, men att det ändå bara blir att ägna tid åt att ta en snabbkopp kaffe ur termosen, kratta lite löv, skotta undan värsta snön och tömma ett stort antal råttfällor, innan jag är tvungen att åka hem till Facebook igen.

När jag väl är tillbaka i storstan så glömmer jag bort att bloggen finns. Det är ingenting jag planerar – det blir bara så.  Jag är heller inte ledsen för det – Mitt webbhjärta är ju inte brustet, det är helt enkelt slashat i två delar. Det enda som saknas är simultankapacitet, vilket jag faktiskt på alldeles sant, inte har.

Nå, förr eller senare känner kanske via alla att blogga is the shit, om inte annat kan man resa tillbaka till all den där mödan och tiden man lade ner på nåt mindre förgängligt än den hektiska strömmen av människor som passerar i ens nyhetsflöde på facebook. Jag begriper inte ens att jag är kvar där än. Jag fullkomligen avskyr ju storstäder. Den där ”pulsen” storstadsmänniskor talar så lyriskt om, är allt annat än en längtan att uppleva för mig och lika förbannat…..

…på gott och ont såklart. Precis som med bloggen så lär man känna fantastiska människor som man gärna ägnar tid med. Kvalitetstid ta mig fan! Gruppgemenskaper , slutna givetvis… Underbara människor som delar med sig av det innersta, yttersta, vill utvecklas, skratta, gråta och gräla! Dem vill jag inte mista, tvärtom.

Nej, det är inte människorna som fjättrar varandra på Facebook – det är alla de där finesserna förstår ni. Alla de där funktionerna som utvecklarna hittar på och sen förändrar hela tiden så alla har fullt sjå med att hinna rädda det som räddas kan. Säkerheten tex, gissa hur många gånger det har gått runt viktiga statusrader om att nu har facebook nån ny grej som man måste ha koll på. Fast för det mesta upptäcker man långt efteråt vilken labbråtta man är för utvecklarna.

För en tid sen kände jag mig förresten som en av de där försöksråttorna i if-reklamen. Jag upptäckte att om man gjorde en vänförfrågan till någon så fick man automatiskt tillgång till den personens logg i sitt nyhetsflöde. Jag gör mycket sällan vänförfrågningar, men jag vet att den funktionen inte fanns från början så givetvis letade jag reda på vad som stod om det här i hjälpavdelningen. Jodå, så var det. De hade hittat på det här och lagt det default. Det var väl bra!!!! ickefrågade de glatt!

Jag och FB har helt klart inte samma syn som jag på nätverkande så jag kollade min profil… hade jag några som gjort vänansökningar som jag inte märkt? Nu igen? Jajamensan, där låg 3 stycken varav en från en idiot. Och så i och med defaultfanskapet hade facebook gett idiotfanskapet nyckeln hem till mig!  Va? Det är ju för fan samma sak som att nån randomgranne knackar på här hemma hos mig och släpps in och utan att jag har den blekaste aning om det traskar människan runt och rotar i mina grejer och gör sig hemmastadd i väntan på att jag ska upptäcka besöket och bjuda på kaffe. Förväntar sig kaffe!!!! Default my ass.

Alla vet att verkligheten numera endast finns på Facebook! Det är där vi samlas, vi lagar mat, vi sussar barnen, vi bäddar, ringer folk, blir kära, gör slut, har arbetsmöten, diskuterar senaste forskningsrön, läser artiklar, fördjupar oss i ämnesfrågor, går igenom dagstidningen, skvallrar, får dödsbud, frierier och datorvirus… ja allt! Livet personifierat! Profilen är ens borg och nyhetsflödet med de senaste statusuppdateringarna är ströget utanför dörrposten, där ens facebookvänner och deras vänner är i ständig rörelse…… 

Jag kom av mig igen va?

Vad jag försöker komma fram till hära dåråååå, är att mitt icke-bloggande har passerat dåligt samvete för evigheter sen och det finns liksom ingen fler nivå av det. Antingen har jag dåligt samvete eller så har jag det inte. Men jag saknar. JAG SAKNAR!

Jag kommer snart! Jo, promise! Jag måste ha lite mera tid bara. Och varmare väder. Lusten till ett liv! Uppleva på rikt, i den verkliga verkligheten, för bloggens skull! Alltid för bloggens skull!

piiiiiz <<<<<<3 änd anderstäääänding,

TANT RASCH – I VERKLIGHETERNA

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “(nya sköna)verklighet

  1. Ett hett tips är http://www.bloggextra.se som har en massa gadgets till ens blogg. Frågelådor, omröstningar, dagens outfit, bloggtips osv

    Posted by marie | söndag 17 juli 2011, 2:30 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

