//
du läser...
Allmänt

Två jubileum på gång..

Om bara sex dagar firar jag 3 månader som FACEBOOKFRI – och om en månad firar jag 10 år som RÖKFRI. Det ni!
 

Jag kopierade (och fixade till några missade ord och ett par stavfel…) det här från ett blogginlägg som jag skrev när jag varit rökfri i sex år.

När jag slutade röka för sex år sedan (april -02) tog många rökare illa upp när jag berättade om mitt beslut att lägga av med nikotinslaveriet. En del tog till och med avstånd på sitt vis. Ett par stycken slutade hälsa på när de inte fick röka under fläkten och propsade på att jag skulle besöka dem istället. Min egen mor blev surade i flera år och jag kunde minsann höra hennes mumlande gnäll från balkongen dit hon förvisades när hon hälsade på 

 

Det är nämligen lite som att lämna en sekt att sluta röka. En del nikotinistbekanta blir fördömande och irriterade; ”Jaha, Bara du inte blir en sån där antirökmotståndare, sade de. Alla vet ju att före detta rökare är värst”. 

Jag tyckte att det jobbigaste var att de trodde att mitt beslut att sluta röka (vilket jag också lyckades med) handlade om dem.

Och visst blev jag en antirökmotståndare. Fast det beror nog mest på att jag var en Hängiven Nikotinist när jag rökte och därför blev lika hänsynslös som rökfri. Jag är svartvit till min läggning.”

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

