//
du läser...
ADHD - NPF, Damptanterna

BLOGGADRESSER TILL ALLA DAMPTANTER SÖKES

Hallå alla damptanter där ute, vars är ni?

Jag hade behövt få en uppdaterad länklista med rätt adress till era personliga BLOGGAR. Kan ni va så snälla att komma till det här inlägget och berätta vad din blogg heter och vars den bor?

Det skulle inte skada om JUST DU hjälper till att skicka hit lite damptanter som nyss har börjat blogga så blir jag hjärtans glad.

Vill man skriva några ord till länktexten, om vad bloggen handlar om så kan man ju göra det om man ämnesbloggar. Jag har bestämt mig för att jag gör det här på det gamla vanliga sättet och lägger in eftersom eftersom det är roligare att få ihop en bloggroll som man vet ”stämmer”. Om ni fattar? Varför göra det lätt för sig? Och på det sättet måst jag ju liksom komma och hälsa på allihopa och dela ut den fina länklistan…

Och för att va lite lat så snabblänkar jag in ett par tre stycken av er från det gamla gardet vars adresser funkade NU på direkten och hoppas att ni ids tjoa lite om detta ! mammamumrik, Majsan67, AddAnna , det var ett tag sen jag vet, och extra kul att AddAnna skrev sitt första inlägg på två år för några dagar sen! 🙂

Till dig: Om du tror att du är en Damptant så är du förmodligen en. Dina väninnor är det ingen idé att fråga om du är osäker för vi brukar hitta och helst umgås med varandra, även om vi ofta är mycket olika. Det här blir tydligare ju äldre vi blir har jag börjat tro..

Att vara en Damptant är mest ett ställningstagande som kvinnor och tjejer med något slags NPF tar för sin egen skull. Det finns en och annan hedersdamptant också, men npf-grabbar med flera i allmänhet tar så mycket plats på väldigt många vis ändå inom NPF-spektrat att det är bra ifall även vi damer påminner omvärlden och oss själva om att det fortfarande finns folk därute som på fullt allvar tror att t.ex ADHD är något bara pojkar kan ha.

TANT RASCH – yours truly

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

19 thoughts on “BLOGGADRESSER TILL ALLA DAMPTANTER SÖKES

  1. Jo, det é så att jag har en ADHD-npf-blogg, som numera heter Victorias ADHD-blogg men länken är http://bloggmalplace.wordpress.com/

    Om du vill och jag får så efterlyser jag damptanter på min blogg också, länkat hit? Lättare liksom. ;-P Eller, blir det bra, tant?

    Posted by Victoria | fredag 23 mars 2012, 7:42 e m
  2. Jag tuggar på en bit pizza just nu och måste läsa en gång till… men jag tror som så att om alla gör så att det blir lättast så kan det inte bli annat än perfekt!!!!

    🙂

    Posted by Tant Rasch | fredag 23 mars 2012, 7:51 e m
  3. Jag har aldrig lyckats få kontakt med ert ”Damp-Tanter-På-Nätet-Forum”, men om ni/du är intresserad så bloggar jag, sedan många år tillbaka, om bla ADHD, att få diagnos efter 17 år av narkotikamissbruk och allt det innebär för konsekvenser fortfarande idag! Sex, snart sju år clean!
    Ta en kik, vet ja!
    http://www.cattisb.se/

    Inte mycket aktivitet just nu, pga sjukdom… Fysisk! 😉

    Posted by Cattis | fredag 6 april 2012, 9:55 e m
  4. http://www.cattisb.se/adhd/
    ..om det kan vara av intresse?

    Posted by Cattis | fredag 6 april 2012, 9:57 e m
  5. Hej Cattis, täääänx för länken, Kikade in hos dig, har för mig att jag varit in förut. Kanske har jag haft dig på min bloggroll, minns ej..

    Har ingen aning om vad du menar med det där forumet, men du vet.. vi är inte speciellt organiserade av oss trots goda intentioner om att samla ihop oss.

    Just nu har jag ingen bloggroll alls, den blev för mastig att hålla reda på, men tänkte i varje fall göra en ”renodlad” länklista till bloggande damptanter nu till att börja med.

    Eftersom jag blev less på facebook (som jag skrivit i tidigare inlägg) så kommer jag inte åt att fråga vilka som fortfarande bloggar och vilka som börjat blogga bland de andra i tex damptantsgruppen på facebook. Men om DU hänger på fejjan så kan du leta reda på gruppen Damptanterna, den kan du ansöka till och eftersom den har massor av administratörer så går det fort att bli medlem i den ifall du är ute efter att prata med andra, Om den inte är sökbar längre, fråga Victoria som också kommenterat i den här tråden så kan hon säkert lägga till dg där 😉

    Posted by Tant Rasch | tisdag 10 april 2012, 8:34 f m
  6. Hej på dej!
    F´låt att jag inte hört av mig eller svarat på din kommentar hos mig. Men nu har jag fixat det!
    Är inte på fejan alls, längre. Jag behöver eg inte vara medlem i någon ”grupp”, bara blev nyfiken och skulle själv uppskatta att få länkar till ”Damptanter på nätet”!
    Mest därför!

    Kram ADHD-Syster!

    Posted by Cattis | onsdag 11 april 2012, 1:14 e m
  7. Ahaaaa, ja då fattar jag. Ja, jag har börjat lägga upp dem som funkar, det får ta lite tid för jag fastnar i bloggarna vartefter jag hittat dit igen 😉 En del verkar ha bytt bloggställe och andra som mig har tydligen inte fixat att både blogga och hänga på fejan,

    Posted by Tant Rasch | söndag 15 april 2012, 2:04 e m
  8. Oj, då! Tänka sig att det kunde hända mig! Jag blev så glad och ivrig att jag postade min kommentar på fel ställe.
    ( https://lenerasch.wordpress.com/2008/03/26/vad-som-ar-sa-bra-med-tant-rasch/#comment-3902 )
    Det är välan inte tänkbart att en tvättäkta damptant (om jag får säga det själv) gör nåt sådant…
    Men det jag ville säga var att… nä, det blir för långt… Kom i stället och kika på http://detblirbarasenare.wordpress.com/ om ni har lust.

    Posted by detblirbarasenare | fredag 20 april 2012, 9:24 f m
  9. Hej påräj damptanten. Jag tog bort den… och så här skrev du:

    ”Yes, Yes, Yes!!

    Här är jag! Välkommen in till min verklighet!

    /Skatten”

    Nu ska jag gå och hälsa på dig! 🙂

    Posted by Tant Rasch | fredag 20 april 2012, 9:35 f m
  10. Hej! Jag är en ny damptant! Just nu har jag ingen blogg. 😛 Men jag kan ju alltid hålla ett halvt öga på din tills jag väljer att skaffa min egen. 😉

    Posted by Lillian | torsdag 26 april 2012, 1:55 e m
  11. Sedan så skall det tilläggas att jag faktiskt har ADHD/DCD och tourettes syndrom. ^^

    Posted by Lillian | torsdag 26 april 2012, 1:55 e m
  12. Hej damptanten Lillian! Välkommen hit.

    Jag antar att du menar att du nyss fått diagnos när du säger att du är en ny damptant? För annars har du väl som alla oss andra dragits med det sen födseln. Jag har inte träffat på så många som bloggar om tourettes, jag vet att många som har det söker andra så jag hoppas att du börjar blogga även om din tourettes också och inte ”bara” om din adehåde 🙂

    WordPress är roligast att hantera tycker jag men alla ställen överlag som INTE lägger ut egen reklam på sina mallar är att rekommendera. Just ja en sak till, vi är många som är öppna om våra egna diagnoser och bloggar i vårt eget namn och jag vet att det kan kännas skrämmande, men man får faktiskt vara väldigt hemlig. Bara så du vet ifall du inte riktigt vet hur du ska göra.

    Posted by Tant Rasch | fredag 27 april 2012, 9:21 f m
  13. Roligt att jag hittade din blogg!
    Här kommer min presentation.

    Jag har en blogg: Tolmias.blogg.se
    Är damptant som fått min diagnos för ca 3 månader sedan.
    Jag bloggar om min vardag som kristen (ibland med stark tro ibland med en del tvivel som rör till det för mig), familjehem (våra två yngsta), min ADHD och så bloggar jag om vår hund (Cavallier king charels spanniel) och även om resor (med husvagn).
    Jag gillar också att fotografera med min mobilkamera. Gärna naturbilder.
    Alla våra barn har diagnoser.
    Dessutom har jag ett specialintresse nämligen Lars Winnerbäcks texter…som jag ofta citerar i min blogg.
    Till exempel denna ”Jag får liksom ingen ordning på mitt liv”.

    Posted by Tolmia | fredag 27 april 2012, 8:03 e m
  14. Hej damptanten Tolmia, Grattis till en diagnos, det är befriande att få veta. Och tack för din länk! Jag har lagt in den på min länklista 🙂

    Hej damptanten Jenny, Du, jag blev lite osäker på vad jag skulle sätta för länknamn till din blogg på damptantslistan så det blev din egen aspergerrubrik. Eller ska man skriva Bara jag, Jenny? Eller? Hjääääääääälp!

    Posted by Tant Rasch | lördag 28 april 2012, 6:13 e m
  15. Hej! Lämnar länk till min bloggsida! Vi är på samma ställe ibland på fejjan! Lev och må, fortsätt blogga!

    http://blogg.vk.se/catharina-alperuds-umea

    Posted by Catharina Alperud | söndag 29 april 2012, 3:43 e m
  16. Å tack Catharina, jag lägger in dig PRONTO!!!!!!!!!

    Posted by Tant Rasch | lördag 5 maj 2012, 5:49 e m
  17. Gick på damptantspromenad och hamnade hos bland annat hos ”Ensam morsa med ADHD” (lade till i min lista, tror inte hon kommer att bli sne över det) och hittade ett antal dampdamer till som har börjat blogga de senaste åren men som jag inte vetat om – eftersom det liksom inte blev att följa några bloggar när jag inte bloggade själv nästan nånting ett par år där liksom..

    Nåni, Har suttit för länge vid datorn och engagerat mig (mår inge bra av det har jag märkt, triggas bara till storverk 🙂 och jag orkar inte med dem för tillfället..) så jag får försöka leta upp dem igen en annan dag och lägga till dem då! 🙂

    Posted by Tant Rasch | lördag 5 maj 2012, 6:50 e m
  18. Hej hej Tant Rasch!

    Jag fick ADD-diagnos i mars, precis börjat medicinera. Detta väcker ju såklart en massa tankar, känslor och behov att kommunicera dessa till, och med andra. Jag har letat runt på nätet efter fler bloggar eller sidor. Kul att ha hittat din blogg och att du ska starts en länklista. Du får gärna lägga till min 🙂 den är ny och inte så maffig, än.

    Hälsningar, soctanten

    Posted by akaandrew | onsdag 9 maj 2012, 8:13 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

