//
du läser...
Allmänt

Hårt prövad PRAO (igen)

Medan jag gick igenom bloggen för att hitta alla inlägg som skulle in under sidan ”Min Max” hittade jag en massa andra som jag hade glömt bort att jag skrivit. Jag förkortade denna så den blev lite läsvänligare.. Själv har jag jämt så kul åt min egen humor, därför prackar jag på er den också 🙂
*****************************************************

Jag fattar inte vad det är för en vansinnig människa som hittar på alla de här underliga PRAO-platserna som jag är tvungen att praktisera på .Inte kan det vara Arbetsförmedlingen inte, där är jag inte anmäld.Ett tag var jag inne på att det var Grannen. Hon jobbar som vikarie på  en (mycket välkänd) arbetslöshetskassa under sommaren och svarar så gärna undvikande på alla era frågor om varför i helvete inte A-kasseersättningen kommit.

Redan efter en vecka som telefonsvarare hade för övrigt min sagda Granne blivit Månadens Vikarie med bild och allt på anslagstavlan i deras fikarum. Det vet jag för jag var själv där och höll tal om hennes förträfflighet den dagen. Skattefritt.

Den här veckan är det alltså dags igen, den här gången ska jag PRAO:a som Hårt Prövad.
Jag fick brevet i morse. Mysko som attan. Det står ingen som helst avsändare och inget klockslag. Det står inte ens vilken dag jag börjar praktisera. Jag visste inte ens att det var till mig först, eftersom kuvertet vare sig är adresserat med namn eller postadress och dessutom saknar frimärke och poststämpel. Det konstigaste är att det var tomt på innehåll.

Jag är, som ni vet, genuint irriterad som person. Därför blev jag såklart svinförbannad. Jag har verkligen inte lust med att gissa mig till vad den här typen av meddelanden kan betyda. Men så mindes jag att analyser är min livsluft. Faktum är att det inte finns någon som är så proffsig som jag på att få ickeexistenser att överleva i decennier. Inbillning och andra osynliga otyg  – sånt är för amatörer. Jag håller mig till den högre skolan.  Jag kan analysera samma objekt i dagar, månader, ja – till och med ÅR. Det är det inte många som klarar *stolt*

Det var allt för idag.

INGEN TÄNKER SOM TANT RASCH

————————————————————————
, , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

