//
du läser...
Allmänt

Vattenskada i badrummet

Karln från Anticimex gick just. Det är en fuktskada i badrummet som kommer att kräva flera månaders torktid. *Djup suck*

Han sa att han inte ens behövde fuktmäta när han kände på golvmattan, men gjorde det ändå lite runtomkring på golvet för att visa mig hur det låg till. Mattan är tät, berättade han, det är underifrån det kommer. Han trodde att även att den kaklade betongväggen var fuktskadad.

Badrummet kommer inte att kunna användas under torktiden även om han sa att man kan låta toastolen stå kvar provisoriskt. Ja, nåt annat är väl uteslutet eftersom vi inte kan använda en tillfällig lägenhet så länge när det inte finns några såna nu? Det finns ju bastu på området så det blir att försöka att inte missa bokade tider dårå.. Och så blir det att tvätta i tvättstugan.. *dubbelsuck*

Det kommer att lukta förfärligt från den våta betongen under tiden badrummet ska torka, förberedde Anticimexgubben mig på.
Vad mysigt va *ironiskt* Det finns inte ens ett fönster i badrummet så jag kan bara föreställa mig stanken.

Hela jävla sommarn ska det alltså stå en bullrande byggtork i badrummet så jag hoppas att det kommer att vara värt det. Anticimexgubben sa ju att det har gått upp under kakelväggen så jag hoppas att de tänker renovera hela badrummet när de då lika gör det. Hoppas vi får ett nytt badkar också för det gamla har varit dags att byta ut länge anser jag. Tidigare hyresgäster har försökt emaljmåla fläckar men inte har de lyckats speciellt bra inte. Jag ska snacka med kvartersvärden. Fast egentligen skulle jag helst slippa badkaret och använda en sån där lös golvlist som man kan ställa upp mot väggen efter man har duschat,

Ringde till min kvartersvärd Magnus nu.. nyss. Det är Lulebo som står för elen till byggtorken fick jag veta. Skönt! Jag blev lite orolig där..
Jag kommer att få en viss hyresreducering också sa han, den kommer att räknas bort efter att allt är klart och de vet hur länge jag varit utan badrum. Eftersom toastolen kan stå kvar så blir det inte särskilt mycket, men å andra sidan vill ju Lulebo höja hyrorna nu igen så har jag tur så kommer den där hyresreduceringen lagom till den där retroaktiva hyreshöjningen som de brukar komma dragandes med i en klumpsumma.

I skrivande stund tycker jag faktiskt synd om mina nya grannar här bredvid som  flyttade in i vinter och har två små barn. Deras badrum ligger vägg i vägg med mitt och måste fuktmätas vare sig de vill eller inte…
Det behöver ju inte vara vattenskadat men OM så kan det kan det faktiskt vara i värre skick än mitt, eftersom det mest har bott studenter under kortare perioder i den lägenheten vilka knappast har brytt sig om ifall golvmattan i badrummet verkat lossna underifrån…..

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Vattenskada i badrummet

  1. Människor kan renovera sina badrum enligt deras val själva, men i så fall bör tänka över beslutet två gånger. Det är också en tidskrävande faktor. Ju snabbare sätt är att anlita en expert från något badrumsrenovering företag. Det är den stora fördelen med att köpa renoveringen.

    Posted by Badrumsrenovering | onsdag 20 mars 2013, 12:07 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

