//
du läser...
Allmänt

Bipolär sjukdom med Jonas Inde och Caroline Af Ugglas

http://embed.tv4play.se/tv4play/v0/tv4video.swf?vid=2167786

”Depressioner och bipolära sjukdomar sägs gå hand i hand med kreativitet och konstnärlighet. Två kreativa personer som fått diagnosen bipolär sjukdom är Jonas Inde och Caroline af Ugglas.”

Malou intervjuade Jonas Inde och Caroline af Ugglas om det här med att vara kreativ med bipolär sjukdom. Jag vet inte riktigt, men jag tror att de kommer fram till att det kan vara en fördel att befinna sig i ett skov under skapandeprocessen…

Caroline har vad jag fattat det, även ADHD. Om inte annat så har hon också fattat det hahahaha
Nåni, bägge de här människorna – Jonas och Caroline är underbart kreativa och så jävla rooooooooooooooliga!!!!

Kopierat från tv-intervjuns sida De i sin tur hade knyckt det nån annanstans ifrån.

”Bipolär sjukdom – manodepressiv sjukdom. Sjukdomen innebär att man i perioder är antingen manisk eller deprimerad. När man är manisk kan man förlora omdömet och bete sig på ett sätt som skapar problem när det gäller till exempel relationer, arbete och ekonomi. När man är deprimerad kan allt kännas svårt och man kan förlora livsglädjen. Mellan perioderna av sjukdom brukar man må bra och kan ofta leva som vanligt.”

Jag skulle vilka förtydliga det där – Ba´så ni vet…. Det är skillnad på att vara manisk och hypomanisk. Och att vara deprimerad är inte detsamma som att vara i ett depressivt skov.

 

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “Bipolär sjukdom med Jonas Inde och Caroline Af Ugglas

  1. Men hallå eller. Ska du utmana NU. Uuuh är inte i fas för såna utmaningar alls. Skräpar mest ner just nu, bygger för fullt ju. Måste ju imponera på arga snickare o annat löst folk 😉

    Här har du legat i på bloggen. Har ingen fungerande dator just nu så de händer inte så mycket på nätet. Men får mer gjort hemma å andra sidan 😉

    Posted by katastrofhuset | måndag 16 april 2012, 1:57 e m
  2. Men allvarligt, var tog min kommentar vägen????

    Nån städade bort den. Du ska ju inte städa bort kommentarer, det är kylen du ska städa jö 😉

    Jag stökar mest ner nu, för jag renoverar. Allt för o behaga arga snickare o annat löst folk 😉

    Har ingen dator flr tillfället så bloggbyggande ligger lite nere, men jag får å andra sidan mer gjort hemma 😉

    Posted by katastrofhuset | måndag 16 april 2012, 2:01 e m
  3. Alltså Majsan var de som kommenterade. Va trött jag blir måste man tänka på allt 😉

    Posted by katastrofhuset | måndag 16 april 2012, 2:03 e m
  4. hallooooooooooooo majsan hahaha du har använt en annan mailadress än den du hade förut som var godkänd och jag har bestämt att man måste ha fått en godkänd kommentar innan man kan sitta och kommentera som man har lust, men nu godkände jag alla tre! 😉 Jo, den där utmaningen verkade så rolig. Problemet är att jag inte har nån kamera… Vi får la göra en ny nu när du har ett ”katastrofhus” eller? hehe

    jag visste inte att du hade fler bloggadresser så nu lägger jag in den under min nya länklista ”damptanter” också eller?

    Du såg inte att jag hade skrivit ett blogginlägg i går eller nåt… om att det bor en Arg Snickare i mitt huvud? Ja, du vet ju att jag är lite kär i honom 🙂

    kramkram

    Posted by Tant Rasch | måndag 16 april 2012, 6:07 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

