//
du läser...
Pengakoll

Jag fattar inte! Vilka då extra deklarationsblanketter?

Jag tänkte logga in på skatteverket för att deklarera som vanligt, men så hade jag inte fått några såna där säkerhetsuppgifter som man måste ha för det är meningen at jag ska fylla i ett par bilagsblanketter eftersom jag sålde ett hus 2011 stod det såg jag nyss.

*suck*

Fast nu stämmer inte det riktigt eftersom jag faktiskt gav bort min del av bjuråhuset 2010 men så där i sista sekunden fick jag veta att alla papper inte hade hade skickats in som de skulle ha gjorts  och när huset äntligen blev sålt blev jag tvungen att skriva på det pappret lika förbannat.

Nu måste jag  fylla i en massa uppgifter på flera blanketter som för mig ser exakt likadana ut och skriva ett eget brev om vad som har hänt eftersom jag faktiskt inte ska skatta för ett enda öre eftersom jag inte fått några och ville inte ha dem heller. Jag gav ju bort min del av det där mardrömshuset för att slippa hålla på att tjorva med allt sånt för tusan.

Jag har pratar med skatteverket, likaså med kronofogden (jag skuldsanerar) och fordringsägaren för de sista korvörena på den kåken. Alla säger att det enda jag behöver göra är att förklara alltihopa eftersom man vet att det är som jag säger och summan är för liten för att det ska bli några efterkrav egentligen… men man måste ha papper på alltihopa. Dessutom ska ju delägaren också deklarera för sin del och ska göra en egen liten notering om detta. Ingen tror att det kommer att bli problem. Utom jag. För jag fattar fan inte var och vad jag ska fylla in på blanketterna, eller hur och vad jag ska skriva i det där förklaringsbrevet. Och det är tydligen en till bilagsblankett till som ska in som det inte står nåt om på deklarationsblanketten!

Om nån som läser det här känner sig förvirrad av mina förklaringar om det här så är det ingenting mot vad jag känner!

Ååååååååååååh, jag blir helt förlamad i skallen såna här gånger och känner mig bara så otroligt korkad för de där samtalen till myndigheterna som jag nämnde innan, ringde jag för nån månad sen för att fråga om allt i detalj, eftersom jag var orolig för att det kunde bli problem kring den där jäkla försäljningen som inte hade med mig att göra eftersom jag hade gett bort kåken året innan, det finns det ett papper på.

Och nu hittar jag inte det tomma kuvertet som jag skrev med deras namn, telefonnummer och vad jag frågade och fick svar om. Jag måste nämligen ringa dem igen och be om hjälp med att fylla i allt det här. Visserligen förvarnade jag dem jag snackade med då om att jag kanske kan ha glömt vad som gällde, eftersom jag på riktigt har extremt dåligt minne periodvis och dessutom får ”damp-paralysering” av att fylla i blanketter som MÅSTE stämma, för om de inte gör det blir min ekonomi lidande igen. Det får INTE ske.

*dubbelsuck*

——————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Jag fattar inte! Vilka då extra deklarationsblanketter?

  1. Pepp. pepp! Jag låtsas just nu att det är mitten på månaden och jag inte behöver varken deklarera eller betala några räkningar. Men den leken kommer att få ett abrupt slut i kväll när jag vet att sambon kommer att titta allvarligt på mig och fråga om jag deklarerat än?….

    Posted by detblirbarasenare | lördag 28 april 2012, 12:11 e m
  2. *trippelsuckar*
    ja jag behöver all pepp jag kan få. (gjorde han det förresten, frågade? 😉 )

    Jag fattar fortfarande ingenting. Men å andra sidan så kommer det att ordna sig på nån timme samma sekund jag hittar det där kuvertet eftersom jag tror att jag inte har någonting annat på agendan att stressa upp mig för.

    Posted by Tant Rasch | lördag 28 april 2012, 7:01 e m
  3. Jag kom inte fram till skatteupplysningen den där sista dagen den 2 maj, inte förrän sent på eftermiddagen. Då fick jag veta hur jag skulle göra. När samtalet var avslutat uppdaterade jag skatteverkets hemsida och upptäcker att sista inlämningsdagen för deklarationen har flyttats fram till den 3e eftersom det inte gått att komma fram på upplysningstelefonen. Bestämde mig för att skicka in deklarationen nästa dag, och det gjorde jag. Det var ju ändå lätt som en plätt 😉

    Posted by Tant Rasch | lördag 5 maj 2012, 11:13 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

