//
du läser...
Beröm eller klagomål

Min heta handifon

Jag är numera inte så förtjust i den som telefon precis, min handifon. (som jag har haft sen 2008 enligt den där länken till ett gammalt inlägg) Eftersom taltiden är ganska kort blir det att koppla in laddaren om den inte ska ladda ut under ett samtal och från att ha blivit för varm efter ett tag, blir den brännhet och vill ladda ut i förtid.

Jag troligen tappat bort det där irriterande ormboet till handsfree som kanske skulle ha räddat mitt öra och kinden från att strålgrillas för jag hittar det inte längre. Det är ju ingen ide att ha den hängandes i handifonen heller för då hör jag inte larmen om jag inte har pluggat in hörpluggarna. Annars skulle jag hemskt gärna haft händerna fria när jag använder handin, samtal, inspelade kom ihåglistor och musik, allt det är ju som gjort för ett par hörlurar, inte sant? om jag någonsin skulle lyckas med det nästan omöjliga konststycket att trassla ut sladdarna.

Min bluetoothsnäcka funkar inte med Handi-programmet vilket är tvärjävlaírriterande. Eller om jag inte har fattat hur man gör kanske *ser hoppfull ut* Men eftersom en handsfree enbart går att koppla i samma mini-usbingång på den här HTC :n som laddaren är det ju ändå kört, inte bara för att den ska hitta på att ladda ut för att den blir överhettad vid längre samtal utan också för att en trådlös bluetooth säkert kommer att dra kraft ur mobilbatteriet den också, trots att den är uppladdad för egen del. I varje fall antar jag det.

Jag har inte testat den i mobilens Windows Mobile 6.0 (skitprogram för övrigt) men varför skulle jag använda det för när jag faktiskt behöver handiprogrammet? Bluetoothsnäckan funkar på andra mobiler så det är inte den som är problemet.

Nej, det här måste jag göra något åt känner jag för jag har ingen annan mobil sen min gammelmobil drog sin absolut sista suck efter ett antal återupplivningar.

Handilarm: ”Ring Eva på Huvudsaken och säg att handifonen kokar min hjärna”
Nej, det där lät som om jag fått ett psykotiskt wierdobryt… *raderar larmet*

Äh, jag ringer hennes talsvar på landstinget direkt så är det gjort…

*ringer*

Så! Då var det gjort. Nu har hon mitt meddelande direkt på måndag morgon.

 

TANT RASCH – eders intrasslade hjärnsmälta

 

 

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

