//
du läser...
Okategoriserade

Tant Rasch testar Condis bakom Shopping

condisEftersom jag redan har grundat mitt heliga sök efter ett favoritfik här på min blogg för att hitta ett ställe att författa på, tänkte jag att ni kunde få följa med mig på färden. Bloggligt talat givetvis.
Idag var det alltså dags för Condis baki Shopping i LULEÅ. Condis? Borde det inte heta Kondis? Av Konditori. Jag beställde kaffe som man fick ta själv och en leverpastejmacka. Det gick på 49 kronor. Mackan kostade 35 kronor. Den var visserligen jättegod, men 35 kronor! Påtår ingick i kaffet. Kaffet var okey, särskilt påtåren för då kannan nybryggd. Tösen bakom disken var himla trevlig och kom med ett nytt mysljus då det förra brunnit upp innan vi kom.
agnetha_condis
Ja – vi. För den här gången hade jag med mig fikasällskap – bara för att det är så roligt att leva. Min väninna Agnetha (till höger) och jag tärnade med glitter i håret och levande ljus i blick. Det är ju i alla fall LUCIA. På luciadagen måste man trycka i sig ett antal lussebullar, inte sant? Men nu är det så att lussebullar ska vara hembakta och riktigt saffransgula och kaféernas är inte det anser jag, sen får de tycka vad de vill om det. Trots allt ordnade lussekattsproblemet sig till det bästa. Som av en händelse hade jag råkat få med mig ett par av hem(ny)bakta knöliga saffransgula lussekatter och ett par pepparkakor i en påse samma morgon innan jag for hemifrån och nu mumsade vi lyckliga i oss dem. I lönn. Lite så där som till exempel ”riktiga karlar” gör när de halsar hembränt på dass på bykrogen. =)

busscondisUtsikten mot Shoppings baksida…
6 :ans buss passerar lite så där i slowmotion.

Jag fuskade förresten i tisdags vad gäller mitt veckofikande på kafé och tjuvfikade på Take Away med yngsta dottern. Den här gången bad jag om nytt kaffe när jag upptäckte att det gamla luktade som att det stått på plattan för länge. Jag tycker de har kaffet på helt fel ställe! De sålde gårdagens macka för halva priset (15 kronor), de var fortfarande fräscha och generöst med pålägg så jag köpte en sån och en morotskaka till dotra.

Jag försöker sälja in den här jobbidén till mina teenies förstår ni. Att plugga på fik är ju suvvä!!! Jag skaffade mig massor av 5 :or på Kom Vux på det viset. Fast det var förstås 100 år sedan jag ”bodde” på Nancys fik på Örnäset. *nostalgisk*

ttt Jag hann läsa en stund innan Agnetha anlände till fiket. Ska jag nu jobba så ska jag, så jag kom en stund innan för att hinna med. Däremot har jag börjat lessna på att skriva och sen föra över all text till burken här hemma. Jag kan bara skriva när jag kollar på tangenterna liksom. Det tar tredubbelt så lång tid för mig att rätta stavfelen än det tar att skriva om från det handskrivna (plus att jag inte hittar alla stavfel trots rättstavningskontrollen. Tur det finns redaktörer!)

 

 

Jo just det! Jag undrar om det finns nån jättesnäll person därute i cyberspace som kan tänka sig att skänka mig sin gamla bärbara pc som jag kan släpa med mig till mitt (soon-to-be-)kafékontor? Huvudsaken den funkar att skriva på.

Jag kanske kan baka nå´lussebullar som tack! *ler stort-smajlis* Nåni, det var bloggen för idag!

 

 

”Se världen med Tant Rasch” 😉

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)