//
du läser...
Allmänt, Byggprojekt

6 maj 2012

Kära dagbok.

Vilken dag! När jag vaknade i morse öste snön ner och det var liksom inte så där jättemysigt att gå ut med hunden i snöslasket men man måste ju!

Sen fastnade jag framför datorn i timmar och ångrade mig som tusan efteråt eftersom jag hade kunnat dela upp den tiden på ett par dagar istället. Nu gick istället nästan hela dagen i onödan och det enda jag har gjort på min digra lista, är att börja sortera ut alla verktyg och försöka göra nåt slags enkelt system i det kombinerade städ- och projektskåpet. Ja, det är bara en vanlig garderob med småhyllor men det gör ju inte alla grejer färre.. Jag hade helt klart behövt något mer rejält. Kanske ett slags verkstadsskåp.  Nåni, att jag sitter här och önskar mig bättre förvaring får ju inte röran att bli mindre förstås…..

Det har förresten hänt något extra roligt idag. Dotter 2 ringde och berättade att det är bestämt, hon får hyra en liten lägenhet i andra hand i centrum som dök upp likt ett mirakel, precis som den hon har hyrt hittills. Hennes andrahandskontrakt för lägenheten hon har fått hyra i 1½ år går ut i juni, men trots att hon har köat för lägenhet sen 2006 verkar det hopplöst att få tag på en lägenhet hos Lulebo. Gissa om mammahjärtat har oroat sig. Men nu så! 🙂

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 reaktioner på ”6 maj 2012

  1. Så roligt för din dotter och dig att hon fick tag i lägenhet.
    Jag visste inte att ni har samma problem i Luleå som de har i Umeå att få tag i lägenhet.
    Vet hur glad jag blev när min son fick tag i andrahandslägenheten i Umeå som han senare fick kontraktet på.
    Så jag säger Grattis!!!!

    Publicerat av Tolmia | onsdag 9 maj 2012, 2:35 e m
  2. Hoppas allt är bra med dej och de dina och att du snart börjar blogga igen! 🙂

    Publicerat av Kikki | tisdag 7 augusti 2012, 11:52 f m
  3. hej!
    du verkar vara en härlig kvinna,,,skulle gärna träffa dig över en kopp,,,mvh calle

    Publicerat av calle | lördag 2 mars 2013, 9:05 e m
  4. hej och fin blogg hälsa gärna på hos mig
    http://adhdjenny.wordpress.com/

    Publicerat av adhd jenny | onsdag 20 mars 2013, 9:00 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)