//
du läser...
Allmänt, Byggprojekt

Brandgul – det förra orange

brandgul - det nya orange

När jag då lika är inloggad.. Jag började blogga lite på sidan om ”Tant Rasch” för någon vecka sedan. Här, på lulea.annonsportal.com/bloggar/blogger/listings/brandgul reggade jag mig för skojs skull, eftersom jag blev nyfiken på den nya hemsidan eftersom tydligen luleå cc har lagt ner. Jag tror man måste vara registrerad för att kunna kommentera.
Ingen hade börjat blogga ännu (dagen innan premiären 😉 ), så jag tänkte att va fan, nån måst ju börja och satte igång. Jag iddes inte göra mig till utan gjorde som jag brukar. Skrev massor av text om det som föll mig in och inga bilder. Och ja, jag vet, där försvann facebookfolket, det är ju mer än tre rader text.

Döpte bloggen till den första tanke som for i skallen och därför blev till Brandgul – det förra orange. Jag valde alltså att se bakåt istället för framåt mot ”det nya svarta” eftersom jag har tänkt mycket på att vi alla använder en massa ord nuförtiden som vi tror har samma betydelse för ord som man använde förut för något liknande, men så är det faktiskt inte.

…Ta bara en sån sak som JÄKT och STRESS. (Fråga era ungdomar vad skillnaden är, de vet inte.) Att jäkta är att ha bråttom och inte hinna stanna och prata med grannen just nu, medan stress är ett spektrum av känslomässiga tillstånd som i slutändan får folk att hamna på allt från dyra SPA-weekends till sluten psykvård.

Okey, det vart en liten avstickare om värdeladdning som inte behövs här och nu , tillbaka till ämnet.

De lade upp de två första inläggen jag skrev i min nya blogg i pappersupplagan av annonsbladet såg jag nu när den kom. Det hade jag inte räknat med. Det är fan skillnad på att skriva blogg för webben och för en tidningsspalt och då hade jag nog tänkt till ännu mer. Tror jag. (Fast, vad skulle de göra – nåt ville de förmodligen sätta in i veckoannonsbladet och ingen annan bloggade ju).

Nu verkar det som att de har bett en tjej som jobbar med färg och inredning att börja blogga, så det ska bli spännande att se om hon kan dra med sig andra så jag slipper känna att jag måste skriva en massa överseriösa inlägg utifrån mitt gräsrotsperspektiv på annonser i allmänhet. Ja för så tänkte jag, att jag skulle skriva om det här med annonser på olika sätt och vis. Det är ju i alla fall en annonsportal!

Jag tror att när man klickar på länken ovanför så kommer man till alla mina blogginlägg, i ett nytt fönster, det senaste inlägget först.  Själva portalen kommer man givetvis till om man klickar på denna istället, lulea.annonsportal.com

Det var allt för idag.

🙂

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Mest lästa sen i förrgår

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)