//
du läser...
Okategoriserade

En rolig historia

Jag har aldrig någonsin kopierat någons roliga historia och skickat den vidare vare sig i mail eller här på bloggen. Det är tom så att när någon skickar mig en via sms så svarar jag som vore det ett meddelande från avsändaren. Och skickar jag några själv så är det nåt trams jag plitat ihop ur mitt huvud 😉

Men nu jävlart kan jag inte låta bli. 

Fyra män om det snabbaste som finns

Fyra män sitter vid ett konferensbord och blir utfrågade i en anställningsintervju. Intervjuaren vänder sig till den förste mannen och frågar:
– Vad är det snabbaste du känner till?
– En tanke. Den bara poppar upp i huvudet utan förvarning om att den var på väg. Den finns bara där. En tanke är det snabbaste jag känner till.
– Det var ett bra svar! säger intervjuaren och vänder sig till den andre mannen med samma fråga.
– Hm, låt mej se… en blinkning! Den kommer och försvinner och du märker inte ens att det har hänt. En blinkning är det snabbaste jag känner till.
– Fantastiskt! En blinkning går verkligen snabbt. Bra!
Sedan vänder han sig till den tredje mannen som funderar lite över frågan.
– Hemma på min pappas gård går man ut ur huset och där finns en strömbrytare. När man slår på den kan man se ljuset tvärsöver gården mot ladans vägg, precis i samma ögonblick som man slog på strömbrytaren. Ljuset är det snabbaste jag känner till.
Intervjuaren är mycket imponerad över svaret och tänker att han nog har funnit sin man.
– Det är svårt att slå ljusets hastighet, säger han.
Sedan vänder han sig till den fjärde mannen och ställer samma fråga till honom.
– Efter att ha hört dessa tre svar är jag säker på att det snabbaste som finns är diarré, svarar han.
– Vad? säger intervjuaren chockerat.
– Åh, jag kan förklara. Du förstår, häromdagen kände jag mej inte så bra så jag sprang till badrummet. Men jag hann varken tänka, blinka eller slå på ljuset innan jag sket ner mej!

Jag hittade denna HÄR

(detta är den första och sista ”roliga historia” du kommer att hitta på den här bloggen…)

😉

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

En reaktion på ”En rolig historia

  1. Hur blev det med att åka till mormor, blev det nånting av det?

    Nope, dotra mi. Inte för mig.

    Publicerat av Martina | lördag 27 december 2008, 10:01 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)