//
du läser...
Allmänt

Inte direkt aspie-vänligt

Nu ska jag slänga mig i soffan.

Hm, är det fler än mig som funderar över om man verkligen ska skriva så? Tänk om en aspie kommer in här och läser vad jag skriver? Han eller hon måste ju tro att jag är nån slags blåmärkestäckt stuntbloggare med en massa exentriska vanor! Jag brukar slänga mig i soffan, kasta mig i duschen, sätta på spisen, tv:n och kaffet och jag minns inte allt. Men jag kan lova att VARJE gång jag skriver en mening som kan tolkas bokstavligt så funderar jag över om det kan spela någon större roll i just den meningen för någon med Aspergers syndrom.

Och om jag tror att det gör det, försöker jag omformulera att mig.

Ja herreminje.

Nå, det var allt jag hade att säga. Jag var bara ute efter att rensa skallen på lite överblivna hjärnrester innan jag studsar vidare och kramar soffkuddar. Har laddat dvdn med Dogma. Det är ändå bara är skit på tvn.

😉

(Håll med om att livet blir bra mycket intressantare när man ser på det med bokstavliga ögon )

TANT RASCH – TALAR UR MÖSSAN
(i brist på megafon)

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

5 reaktioner på ”Inte direkt aspie-vänligt

  1. men va faaan, !??!?!Hann du inte till toa???
    Var du tvungen att kleta tv:n me skit??

    Jag hoppas verkligen du har torkat upp efter dig, för hur mysigt kan det va att slänga soffor och krama kuddar annars i den doften efter en skit-tv???

    Jag vet dock en sak, det är sabla jobbigt att hela tiden tänka på vad man skriver, och hur det kan tolkas av andra. Och jag undrar som så många gånger förr, är det MITT/VÅRT ansvar hur andrar tolkar det vi vill säga/skriva????

    Dom får väl kanske helt enkelt fråga om dom inte förstår??? Eller? Är det kanske mer komplext än så?

    Nu måste jag bränna vidare i bloggvärlden.
    Ja.. du vet, jag eldar upp alla hemsidor jag ser 😉 😉 😉

    Publicerat av majsan67 | söndag 12 oktober 2008, 10:43 e m
  2. Hahaha, Majsan hann före…

    Men bra fråga. Jag går och grubblar jättemycket på det: Vems ansvar är det att tolka saker rätt? Jag har en teori om att det normalt sett ligger mitt emellan avsändare och mottagare, utom när det gäller aspisar och borderlines. Vi förväntas nämligen tolka allt fel, och därför är det vårt ansvar att se till så vi varken misstolkar eller blir misstolkade.

    Publicerat av trollhare | måndag 13 oktober 2008, 9:36 f m
  3. Tror inte det spelar någon roll om man har AS eller inte, feltolkningar och missförstånd på nätet går ju knappt att undvika 🙂

    Men det kanske är svårare för dom med AS och ADHD, som ofta tar saker och ting bokstavligt fast jag tror att detta är mera som barn/ungdom, jag tror man kan lära in det också och att som vuxen ”tänka till” lite mera innan man svara om det är nått som verkar helt galet, som att ”slänga sig i soffan” eller sätta på TVn” *haha*

    Menar att man lär sig hur vissa uttrycker sig!

    Hoppas ni får en skön vecka och slipper alla flunsor och förkylningar….//m i @

    Publicerat av m i @ | tisdag 14 oktober 2008, 7:02 f m
  4. Hahaha!! 🙂

    Publicerat av L | tisdag 14 oktober 2008, 10:53 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Psycho Admirers « trollhare - måndag 13 oktober 2008

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)