//
du läser...
Allmänt

Min tama daggmask Max hemliga slemspår i filmkulturen

go60

Det blev en dyrbar historia, mitt och min tama daggmask Max biobesök igår. Det hade blivit jordiga slemspår på bioduken efter Max tragiska försök att se filmen via blindbild (se förra inlägget) Duken hade blivit förstörd på grund av Max irrfärder och det ansåg SF att jag skulle ersätta. De körde förresten hem räkningen med alla de där siffrorna i kronföljd till mig idag, i en nästan 9 meter lång Lincoln Limousine.  Max och jag grävde ned räkningen i rabatten efter de hade åkt. Den rymdes ingen annanstans. Usch, jag vet inte vad jag tycker är värst, långa eller höga utgifter.

Det är faktiskt orättvist att vi skulle vara ersättningsskyldiga för något som de själva ställt till med.  Biografvaktmästaren hade enligt limmochaffisen försökt att torka bort de bruna slemränderna efter Max i timmar efter att publiken gått hem igår. I i sin förtvivlan över att de inte gick att ta bort hade han till sist skurat bioduken med en tiolitersdunk svavelsyrabaserat blekningsmedel, utan att använda sig av vare sig gummihandskar eller ansiktsskydd. Men inte ens det hade hjälpt, istället hade det blivit hundra gånger värre eftersom den städtokige vaktisen plötsligt kom fram till att det fanns ett hemligt meddelande till Sveriges Biopublik skrivet på biografduken med hjälp av maskslemmet. Det meddelandet satte han igång med att avkryptera med hjälp av sin vassaste hemnyckel och skar metodiskt bort de bortfrätta slemspåren, allt eftersom hans svavelsyrade hjärnceller bleknade bort och försvann. 

Max är logiskt lagd så hur skulle han ha kunnat veta att blindbild inte används för bilder som braille gör för text? Särskilt inte rörliga bilder på en statisk bakgrund. Ja, jag håller verkligen med Max när han säger att i rörlig blindbild finns en lukrativ affärsidé att utveckla för den som känner för att tjäna storkovan på de syn-lytta.

Blindskrift borde förresten nån som är lite clever få att funka med SMS, hälsar Max som f.ö. är en essemessgalning. Det har ju gått att använda automatisk skrift i många år ju! Varför inte fråga andarna om det finns nån taktildisplayig motsvarighet till T9?

————————————————————————————–

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 reaktioner på ”Min tama daggmask Max hemliga slemspår i filmkulturen

  1. Oj, tack för ditt senaste inlägg! Vilken komplimang! 🙂 Jag har en dröm, att en dag skriva en bok, och för varje sådan där komplimang så förstärks drömmen lite. 🙂

    Publicerat av babyborderline | onsdag 6 maj 2009, 5:27 e m
  2. Hejsan, jag skulle vilja fråga dig en grej, kan du mejla mig?
    birgitta.wiik@kuriren.com

    Publicerat av /B | torsdag 7 maj 2009, 9:50 e m
  3. babyborderline: Så roligt. 🙂

    /B: Done.

    Publicerat av Tant Rasch | fredag 8 maj 2009, 6:22 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Mest lästa sen i förrgår

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)