//
du läser...
Okategoriserade

Eriksson Capital AB gör som DE brukar göra och det gör de rätt i.

Fredrik och Theo HärénJag fullkomligen älskar underbart kreativa Fredrik och Theo Härén och följer deras krönikor på interest.org med intresse (hemsidan ligger även på mina specialintresselänkar). Den senaste krönikan från 24 januari, Kreativa korvskinn skrattade jag gott åt men tänkte att det här bara måste vara en ren rövarhistoria!

Men näe, inte det – för jag googlade såklart på direkten på vem fasen den här token Tryggve Eriksson på Åland är och hittade genast företaget; Eriksson Capital. Å vet ni, det stämmer, det Theo Häreén berättade. Karln och hans familj äger massor av dotterbolag i alla möjliga sorters branscher, som till exempel korvskinn och katetrar!

Klippt direkt (ur sitt sammanhang) från Theo Häréns krönika Kreativa korvskinn:

”Tryggve har ca 30 bolag.
Han visste inte riktigt själv exakt hur många det var:
–”Jag köpte ett nytt bolag så sent som igår faktiskt”.
-”Det gör inredningar…till lyx-yachter!”
Och med en skratt lade han till kommentaren:
-”Den branschen har jag aldrig varit i tidigare”!

Jag bad honom berätta om kreativitet i kateterbranschen….. ”

Här följer länken till en av Fredrik Häréns inspirerande föreläsningar som han höll på Kunskapens Dag. Visst är den en smula personligt vinklad, hahahaha, men det är liksom totalt uppfriskande! Ni bara MÅSTE lyssna på en av Sveriges mest idérikaste föreläsare och låt er inspireras!

http://www.youtube.com/watch?v=ohHNONAbheE&feature=related

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Mest lästa sen i förrgår

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)