//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt

Bussa Grannfejdens konflikthanterare på Kärves hjärnspöken!

HA HA HA HA HA

SER ni på det här programmet fördärvet just nu? VEM har klippt skiten? Har de satt PRAOna på Strix på det här eller.

Jag borde egentligen börja göra tv-dokumentärer jag också. Grundad på personlig harm. Det verkar sälja..
De skulle i alla fall bli mindre genomskinliga. Snacka om att Kärfve och de här journalistbrudarna måste hata Christoffer Gillberg. Och VAD i alla sin dar har de gjort för att få SVT att alls sända den här dyngan?

När ska Eva Kärfve lägga av med sin eviga vendetta mot och förlöjligande av Christoffer Gillberg?
Det finns inga belägg för att det här syndromet finns, säger en av hennes gubbar i programmet.
Ha ha ha, hon e fan inte riktigt som hon ska den .. ursäkta mig, men så bara MÅSTE det vara och det säger jag, eftersom jag inte är riktigt som jag ska jag heller och därför kan anses vara expert på området.. 😉

Hon e så jäkla sne på allt och alla som säger ADEHÅÅÅÅDE och DAMP den där Kärfve, det märker man ju mer programmet går, att Robban Aschberg borde bussa Grannfejdens ALLA konflikthanterare på henne och hennes hjärnspöken. Det skulle förmodligen inte hjälpa förstås, men det skulle bli ett väldigt roligt program tror jag 😉 (jag älskar grannfejden) Månne hon kanske är en DAMP-tant hon också? Med et humöret menar jag..

Och jahapp – jag tänkte just det, NÄR skulle propagandan om att man DROGAR NED barn som har adhd komma. Och se där.. nu kom den.. (ser programmet samtidigt som jag skriver såklart. Annars skulle jag somna av den ologiska programklippningen)

Ska bli intressant om de kommer att ta upp att Kärfve ville ha ut hela materialet forskningen innan den var klar och trots att den innehöll material som man lovat föräldrar och andra medverkande inte skulle bli offentliga.  

Undrar inte ni som jag som ids bry er i det här varför man ägnar en så stor tid av programmet att klippa in bilder och visa hur stora pappersark man ska ha i en dokumentförstörare och låter säljaren av dessa stå och berätta tekniska detaljer om maskinerna i fråga?  Snacka pärmar och hoppa på en människa som Ja herreminje, snacka om att damerna Kicki Hultin och Tina Thunander måste ha fått för sig att jag och ni andra är korkade som kommer att köpa det här. Det här är inte ens nåt att reta upp sig på ju! Trams och navelskåderi. Glocalt intrigmakeri med scientologernas typiska arbetssätt.

Undrar om det är nåt på radion? 
——————————————————————–

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

 

 

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

14 reaktioner på ”Bussa Grannfejdens konflikthanterare på Kärves hjärnspöken!

  1. Det handlar om barn – är det något att göra sig lustig över?

    Det som inte har något att dölja – döljer inte något.

    Öppenhet att låta utomstående personer granska ett forsknings material är grunden för all vetenskap. Att man tycker sig ha auktoritet, att man skryter och tycker synd om sig själv kan inte vara orsak att man ska slippa granskas, inget annat heller vilket också alla instanser kommit fram till. Vetenskapen finns inte om inte prövning förekommer.

    Gillberg och hans anhängare är patetiska och det hela är djupt tragiskt.

    Publicerat av JM | måndag 14 april 2008, 11:41 e m
  2. Hej JM
    Det handlar inte alls om barn? Vart fick du det ifrån? och ja, detta programs upplägg är verkligen något att göra sig lustig över eftersom hela det programmet är avsett som ren och skär och extremt manipulativ propaganda baserad på hörsägen, flera år gamla uppgifter som borde har retts ut vid det här laget och enskilda personers mycket näsfnysande berättelser kontra inklippta svartvita bilder på Gillberg med inklippta citat avsedda att förnedra dels honom dels hela den neuropsykiatriska vetenskapen och forskningen om densamma och inte bara i Sverige. Jag såg faktiskt programmet!

    Det handlade vidare om att ett par journalister, vilka för övrigt borde skämmas OM de kallar det här programmets vinkling för objektivt ”granskande”, fick en hel timmes programtid att handla om sådana ”viktiga” ting som att hur papper ser ut när de kommer ur dokumentförstörare, om att det fanns papper i pärmarna på ett normalt vis som pärmar burkar vara papprade enligt en pinsamt berörd person som de intervjuade i frågan, att en mamma vars son som haft probglem i barngruppen på dagis ifrågasatte dagispersonal som hade frågat henne om hon kände till att det fanns något som kallas ADHD och som kunde vara anledningen till pojkens beteende. Det hade inte landat väl hos henne och så kan det vara. Det måste var och en föräldrer få bestämma. Men i det här programmet bestämde man åt andra. Tex att man DROGAR NER barn med adhd/damp. Vilket är trams enligt mig.

    Programmet var så pass enkelriktat vinklat att det patetiska i detta INTE handlar om ”Gillberg och hans anhängare” har något att dölja vilket för övrigt brukar vara de ord man använder för att misstänkliggöra och underminera de här frågorna i debatterna som funnits på bland annat nätet under 2002-2004.. utan om att DÖLJA sanningen om att Eva Kärfve, Elinder, journalisterna som står för programmet och DERAS anhängare avser att fortsätta ifrågasätta psykiatriska diagnoser överlag samt att förlöjliga och dumbomsstämpla alla som överhuvudtaget ifrågasätter DERAS syfte med detta.

    Men det är ju givetvis bara mina ÅSIKTER förstås.. (jajamensan) för vem vill hamna på scientoligernas lista över antireligiösa terrorister?

    😉

    Publicerat av Tant Rasch | tisdag 15 april 2008, 12:13 f m
  3. Det handlar om barn??? För så vitt jag kunde se handlade egentligen om ett barn. Ett rart barn fullt av älskliga sidor – men klämd mellan vuxnas behov och åsikter. Och utnyttjat av journalister för att göra en poäng.

    Inte handlade det om mina barn – eller något av de andra barn jag känner – eller om mig som barn för den delen. Alla vi som alltid behandlats som UFOn. Varifrån kommer den underliga uppfattningen att man blir stämplad då man får diagnos? Faktum är att diagnosen ofta tvättar bort flera hekto stämplar. Och gett många av oss rätten att vara oss själva…

    Publicerat av Mammamumrik | tisdag 15 april 2008, 12:34 f m
  4. Jag ska skriva ett inlägg om det där programmet imorgon, men här kan jag ju säga så länge: Jag skiter i vem den där Gillberg är och om han är skyldig eller inte och om Kärve är att lita på eller inte – jag har svårt att bilda mig en uppfattning när det är så tydligt vinklat – men grejen kvarstår: Det är många som uppfattar ADHD som ett riktigt problem och det går inte att avfärda bara för att någon person som forskade i saken klantade sig någon gång för några år sen. Som sagt, jag skriver mer detaljrikt imorgon. Tack för att du tipsade om programmet.

    Publicerat av Johnny Scharonne | tisdag 15 april 2008, 12:45 f m
  5. Johnny, läs Vanna Beckmans ”Strider under hjärnåldern”. Sen berhöver du aldrig mer påstå att du är okunnig och inte kan skilja på rätt och fel i denna tragiska historia.

    Publicerat av Pidde | tisdag 15 april 2008, 1:19 f m
  6. jag klarar inte av att se på sånt, blir så vansinnig..

    jäkla meningsfullt att gå igenom hur en dokumentförstörare funkar… det hjälper ju mycket…

    vågar nog hävda att en hel del npf-drag går att hitta hos motståndarna…. för det FINNS ju dom som inte har nån sjukdomsinsikt 😉 och det man inte vill se, det finns inte… hahah… nu är amatörpsykologen igång igen….

    Jag vet i alla fall att jag har ADHD…. det har jag till o med papper på 😉

    Publicerat av majsan67 | tisdag 15 april 2008, 10:08 f m
  7. Nä…jag missade programmet. Men som jag förstått det via ryktena här i Lund så är Kärfves enda mål och syfte att dräpa Gillberg.

    Hon bryr sig varken om vetenskapen eller om barn/vuxna som har problem. Det enda hon vill är att få sista ordet.

    Internationellt sett har Gillberg fått upprättelse. Men inte här i Sverige, vilket egentligen är medias fel. Utanför våra gränser är han en uppskattad medarbetare. Kan tänka att det sticker extra mycket i ögonen på Kärfve. Hon får ju bara komma på scientologernas konferanser i Tyskland. Fast det är förstås, hon visste ju inte om att de var scientologer. Hon trodde nog att hon talade inför FN och inte KMR. Jisses…..

    Media, både TV och tidningar har gärna medverkat till häxjakten på Gillberg, men aldrig följt upp eller kompletterat. Kanske det är för pinsamt även för dem, eftersom de då skulle erkänna att de gjort bort sig.

    Det är synd att det kommer nu, när medvetenheten och toleransen äntligen börjar bli bättre för oss och alla andra som är lite annorlunda. Kärfve och TV vill gärna sätta dit Gillberg, men istället gör de livet svårare för alla som har de där problemen som de inte vågar sätta ett namn på.

    Egentligen spelar det ingen roll om ADHD/ADD går att vetenskapligt bevisa. Mig veterligen har man inte kunnat bevisa schizofreni, inte heller har man alla nycklar till cancern, men den finns ändå och man gör allt man kan för att mildra dess verkningar och skador, trots att man saknar papper och sigill som är vetenskapligt styrkta.

    Jag antar att Kärfves gäng känner sig upplysta och gediget kunniga. Jag tror Gillbergs skara känner precis lika dant. Det spelar ingen roll vem som har rätt eller fel.
    För mig har hela det här dravlet påminnt lite om att dividera ifall jorden är platt eller rund. Istället borde man väl fundera på vad man kan göra för att vårt samhälle ska bli bättre och passa så många som möjligt. Även de som nu har symptom som inte kan namnges vare sig nu eller i framtiden. Men näääää, Kärfve lägger all sin energi på att förgöra sin granne. Hon väljer att göra ont framför gott och lyckas få med sig några klimakteriekossor på SVT. Kom hon egentligen med några förslag på hur man ska förbättra för de individer som har onämnbara symptom?????

    Halleluja – Hubbard är uppstånden!

    Vill minnas att de som påstod att jorden var rund blev brända på bål. Det är så Kärfve vill se Gillberg. Men vet ni vad – jag tror hon är på väg dit själv. Då hade jag också varit så där hysterisk som hon .

    Det är ett riktigt lågvattenmärke att komma med argument som tex att man drogar barn. Finns det nån som tvingar föräldrarna? Mig veterligen är det upp till var och en att avgöra utifrån sin livssituation. Den ena eller andra är varken bättre eller sämre, utan ett högst personligt val, som ingen egentligen kan påstå vara fel.

    Det blev nog lite osammanhängade här—jaja!

    Publicerat av Frk F | tisdag 15 april 2008, 2:02 e m
  8. Jag har börjat tillverka Voodoodockor. Jag säljer dem tillsammans med tjocka stoppnålar för att få ihop lite slantar till alla vedstockar som behövs till Kärfves bål. Fast det behövs kanske inte – kärvar brinner väl ganska lätt va? Puff – åsse är hon borta.

    Fast å andra sidan – ni har väl sett ALien – det monstret var man ju tvungen att smälta bly över. Det stämmer ju faktiskt in på Kärfves tro – att en alien besitter hennes kropp – så jag får kanske tänka om. Nån som har numret till Ghostbusters?

    Publicerat av Frk F | tisdag 15 april 2008, 2:08 e m
  9. Vilken underbar livekommentering! Naturligtvis så missade jag dokumentären men det är intressant och givande att läsa dina inlägg och kommentarerna. Jag kan så lite om ADHD. Så väldigt lite. Men jag vill veta lite mer, därför är det så bra att vettiga människor går in och styr upp och uppmärksammar med vettig kompetens. Som en sprudlande vägledning i hur jag ska tänka och gå vidare utan att haka upp mig på fel ting, så att jag inte gör fel.

    Fast kan det nån gång blir fe om man tänker att alla är människor och förtjänar respekt oavsett diagnos eller åkomma? Näh, tror inte det. Hoppas inte det.

    Det förvånar mig att droga-barn-argumenten kom igen – det trodde jag vi var förbi för det har jag hört och fnyst åt innan.
    Tack till er!

    Publicerat av Psyk | tisdag 15 april 2008, 11:39 e m
  10. Kan berätta att tv-programmet blivit anmält till granskningsnämnden N I O ggr:

    http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2008/04/16/adhd-dokumentar-kritiseras/index.xml

    Publicerat av Frk F | onsdag 16 april 2008, 3:51 e m
  11. Gillade inte alls ”dokumentären”. Lika mycket dravel, felaktiga slutsatser, underliga resonemang och liknande som genomsyrat hela ”DAMP-debatten”. Och den regisserade mamman som inte ville ”droga ner barn”… Fnys!

    Trevligt att du länkat till mig förresten 🙂

    Publicerat av Andrea | måndag 21 april 2008, 11:48 f m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Fördärvet - Om diagnosers vara eller icke vara « Johnny Scharonne - onsdag 16 april 2008

  2. Pingback: SVT desinformerar « Frk F - söndag 27 april 2008

  3. Pingback: SVT desinformerar « Florsocker - måndag 8 juni 2009

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Mest lästa sen i förrgår

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)