//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt

SCIENTOLOGKYRKANS FRONTORGANISATIONER ANLITAS AV SVERIGES KOMMUNER

Viktig information till NPF:are av alla slag, kommunansvariga, landstingspolitiker (och annat löst folk 😉 ) Ikväll i Uppdrag granskning på SVT klockan 20:00:
SCIENTOLOGERNAS NYA ANSIKTEN
Trailer om kvällens program i SVT Play

Det har i många år varit välkänt inom neuropsykiatriska kretsar (gräsrötter och professionella) att Newsdesk glatt går scientologernas ärenden  genom att publicera KMR: s ”pressmeddelanden” (se länken) och att frontfigurer för samma KMR (Kommitén för mänskliga rättigheter) dessutom uppvaktar kommunerna och landstingen med en otrolig mängd missvisande information (läs: irrläror) om psykiatrisk verksamhet, medicinering och försöker genom det arbetet även haffa nya medlemmar till Scientologerna. Kommungubbarna och gummorna köper skiten, inte bara för att de inte vet bättre utan också rent fysiskt. De anlitar dem!  

Scientologernas korstågsdeltagare utnyttjar alla de kan på ett satans fult sätt för att få ”positiv” reklam tycker då jag. I USA är scientologerna öppnare om ”vad som är vad” än här i Sverige och kanske är det därför vi är så lättlurade, hur ska vi veta? Jag menar, hade det varit Jehovas Vittnen (wiki) som stod bakom Narconon (drogrehab) så hade nog fan en stor del av sveriges slamdörrstängarbefolkning satt i halsen av ilska. DÅ JÄVLAR!!!!!
Eller hur. (Det var ingen fråga) Jag har personligen inget emot JVs informationskampanjer till oss civilister, de kanske sprider sin tro per dörrknackning, men jag har i varje fall möjligheten att avböja på ett artigt vis. Fast jag brukar bjussa på kaffe om jag har tid, en del är intressanta att diskutera med om de kan sin bibel.

Expressen idag om Uppdrag granskning ikväll klockan 20:00 >> Här luras Nenne Grönvall och Anna Book att göra reklam för scientologerna.  

SvD idag

Under morgonens nyheter så tog man bland annat upp en av de frontorganisationer som flera svenska kommuner anlitar, betalar och samarbetar med utan att ha den ringaste aning om att det är Scientologerna (Den i särklass dyraste religionen i världen att bli medlem i 😉 )de hjälper till att fronta eftersom de köper Narconons idéer.

NARCONON enligt
Wikipedia 
Utdrag från wiki av mig: Kritiker av Narconon och Scientologikyrkan menar att ett av Narconons syften är att värva medlemmar till Scientologikyrkan och att detsamma skulle gälla för Scientologikyrkans andra frontgrupper, till exempel Criminon, Applied Scholastics och Kommittén för mänskliga rättigheter (Citizens Commission on Human Rights).
(när man söker på narconon så kommer man ideligen ut på diverse diskussionsforum, där man diskutetar Narconons metoder och hur de framställer sin framgångsprocent. Ha ha ha…ja det beror absolut på HUR man räknar. Ja leta själva…)

Fler som bloggar om Scientologkyrkans propaganda,
Ekkes betraktelser
Technicolor
Frk F

Den HÄR bloggarens inlägg om tex Narconon i Huddinge
måste ni bara läsa;
MKs blogg Vi vet ingenting
 

 

m.flera!  

Hm, det blev ett litet hackigt inlägg. Jag bortförklarar detta med att jag fick slut på CS i går kväll. (SANT)
Det vore otroligt roligt ifall ni kommenterar programmet eller ämnet. Och kanske lika bra att förvarna om att jag modererar bort svammelpropaganda från frontare för scientologerna om den kommer i citerad form och/eller innehåller tonvis av länkar och för att inte va den som är den 🙂 detsamma gäller om sådant kommer från antirörelser som gör likadant.

————————————————————
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , ,

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

14 reaktioner på ”SCIENTOLOGKYRKANS FRONTORGANISATIONER ANLITAS AV SVERIGES KOMMUNER

  1. Rackarns! Jag som ska till pappa och äta fösesesdastårta ikväll!
    Tackar Gud… nej, SVT, för repiser: imorgon sänds det igen, och den den 4:e och 6:e. 😀

    Publicerat av Anna | onsdag 1 oktober 2008, 3:29 e m
  2. Tack Anna.

    ”från en glömsk”

    Publicerat av Tant Rasch | onsdag 1 oktober 2008, 3:45 e m
  3. Bra att du uppmärksammar viktigheterna!

    Men glöm INTE att länka
    http://tycktomkmr.blogg.se/

    som fokuserar helt på att kritisera dem!

    Publicerat av BippoQueer | onsdag 1 oktober 2008, 4:30 e m
  4. ja, det är fruktansvärt – dom låg ju över i JK el vad det var för å vakta deras heliga bluffbok
    Offentligt religionsförbud
    Vad dom gör mot andra – täckmantel till mycket stor del (för brott inkl pedofili)

    Avskaffa prästers pension = syndabockstänkande, sociala och hi skäl

    Skrev arbetsmiljobrott (blogspot.com) grundlagen rätt religionsfientlig och man skulle införa offentligt religionsförbud (många goda argument)
    Hur var det förr?
    Företräda Gud och ens åsikter kommer från det högsta= rätt stor position (informationsfrihetslagen)
    Ulvar i fårakläder står det ju också = hjälper dom?
    Jag var svårt mobbad under grundskoletiden = det är en mentalitet av hysch, hysch och sopa problem under mattan (jfr arbetsbrottsundersökningar och alkoholism, hustrumisshandel och andra fega brott sas). Och dessa ska hjälpa…
    Historiskt kan man ju öppna något gammal uppslagsverk och browsa gamla präster och deras insats= skit och skit igen
    Skriver en bok och ger lite grann och diskussioner och webbdiskussioner etc
    Bättre å lägga ner hela alltet
    Och av ett tredje tungt skäl= varje samhälle behöver en syndabock (tänk i muslimska länder)
    Med terror och annan “fara” som kan kanalisera vrede och egna känslor mot ett rättfärdigt ändamål.
    Tungt och stort ansvar.

    Publicerat av bjorn | torsdag 2 oktober 2008, 11:16 f m
  5. Blev överraskad idag då det stod att min blogg var ”OBS: Mycket länkad”.

    Tackar för länkningen och för att det finns fler som uppmärksammar detta problem som har varit tämligen okänt i Sverige tills igår.

    Publicerat av Ekke | torsdag 2 oktober 2008, 4:49 e m
  6. Dra ända in i Hälsingland! Att detta pågår bakom allas våra ryggar. Törs knappt köpa en knapp i dags läget, inte vill jag sponsra scientologerna.

    Sicken djävla tur att de inte fick tag på mig när det begav sig. Inslängd i en bastu, med en burk vitaminer, och så var det klart… 😦

    Det här är ett stort samhällshot! Hoppas nu förtusan att det tas tag i det här. Att kommunerna snabbt backar från deras missbruksvård o all föreläsning i skolorna m.m.

    Det här är kriminellt. Hur fan kan de få hållas?
    Rör inte våra barn!!!

    En blir ju mörkrädd!

    (Jag är fortfarande förbannad, så jag har svårt att fokusera).

    Publicerat av tristess | fredag 3 oktober 2008, 9:05 f m
  7. Det är alltid lika intressant att se intoleranta personer klappa varandras ryggar.

    Så, tristess och tant rasch.

    Vilka andra folkgrupper anser ni inte har rätten att leva och verka i samhället?

    om jag nu får igenom denna kommentaren dvs…
    Tant Rasch verkar vara allergisk mot kritiker.

    Publicerat av scaber nestor | fredag 3 oktober 2008, 3:33 e m
  8. Jo jag vet om dem, det finns en bloggare som jag diskuterat mycket MOT. Peter U Larsson kallar han sig. Han brukar hoppa in och kommentera om man skriver om depressioner eller ECT. Han anser att alla psykologer bara är lurendrejare (i princip)
    Jag tyckte programmet var bra!

    Det är ju bra om debatterna ger någonting åt den egna tanken och hjälper en att ta beslut inom en, men så länge man bara får samma gamla skåpmat rapad om och om igen blir man ju less. //TR

    Publicerat av kvinnotankar | fredag 3 oktober 2008, 4:07 e m
  9. Hej Scaber Nestor.
    Intolerant? Hm. Ja kanske.

    ”Vilka andra folkgrupper anser ni inte har rätten att leva och verka i samhället?”

    Hm. Så här på rak arm väljer jag RÖKARNA. Men det kanske inte är en folkgrupp. Och dem jag känner kan få stanna. Resten avlivar vi. Så har vi då VaAO. Vän av Andras Ordning, ett slags gårds-gestapo. Jag avskyr att bli uppfostrad av idioter.
    Just det ja, IDIOTERNA. De ska fan i mig BORT. Och folk utan farstu. Fy fan för dem. Fast de som inte kan hjälpa det får självfallet dispens. Smuggelhundsköpare, kamphundsägare som tränar sin hund att tävla och döda och kvinnomisshandlare, dem ska vi rulla i tjära och fjädrar varje fredag. Det var nog alla som jag kan komma på i nuläget. Nä just det – stalkers på gymmen. Å såna som alltid ska ha mjölk i kaffet eftersom jag aldrig har det när inte ungarna är hemma, Akelius ägare och sist men inte minst – nedlåtande NT.

    😉

    Ps. Nope, jag är inte allergisk mot kritiker som beter sig som såna, däremot är det fånigt att försöka få svar genom att utmana med martyrmin och ironisera med en allmän värderingsfråga. I allafall som jag fattar det.

    Tristess får svara för sig själv om hon har lust, Hon har mycket stor erfarenhet av missbruksprogram. Men jag skulle rekommendera henne att avstå om du inte kan precisera dig närmare i vad din kritik består av? 🙂

    Publicerat av Tant Rasch | fredag 3 oktober 2008, 5:52 e m
  10. …jag säger då det Rasch….det finns ingen som du!!! Tack tack tack!

    Publicerat av F | fredag 3 oktober 2008, 8:54 e m
  11. ”Det är alltid lika intressant att se intoleranta personer klappa varandras ryggar.”

    Ja, där fastnade jag…

    Publicerat av tristess | fredag 3 oktober 2008, 10:35 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Mer om scientologerna « Frk F - onsdag 1 oktober 2008

  2. Pingback: Socialen nästa för sjuka och arbetslösa « Ett hjärta RÖTT - fredag 3 oktober 2008

  3. Pingback: Sarah Palin är pro-choice « trollhare - lördag 24 januari 2009

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Mest lästa sen i förrgår

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)