//
du läser...
Allmänt

Har min tama daggmask Max fallit offer för en mullvad?

Min tama daggmask Max och Maxine har varit försvunna sedan ett par veckor tillbaka. Nåja, tänkte jag, när jag upptäckte att hans matskål stått orörd ett par dagar, kanske att han gått i ide för vintern. Eller om katten har ätit upp honom. Max är dessvärre inte lika snabb på att hinna undan kissen som före OS i Peking i sommar för han har vägrat ta av sig sina guldmedaljer sedan vi klev av planet och sover till och med dem på sig. Det spelar ingen roll att jag sagt att de stora blemmor som han dras med sen dess och som gör hans tillvaro till ett kliande håvete kommer sig av kontaktallergi från nickel i medaljerna. Han har nämligen fått för sig att de är av renaste guld eftersom ”det heter ju guldmedaljer!”, och ”det kan man inte få nickelallergi av”.

4121_Kopia-Kopia-492-kret

Jag misstänker brott förstås. Eftersom jag ofta tittar på alla dessa mordprogram, CSI, Tony Hill och såna, har jag nästintill blivit expert på att lösa mordgåtor. Jag har ingen aning, men jag är rätt säker på att mullvaden lever långt mer söderut än här i norrbotten men annars kulle jag misstänkt en sådan. Men högarna i trädgården måste absolut komma från sorkens framfart, det vet jag sedan en granne här borta dog i hemska plågor av sorkpest i våras efter att ha smugit utanför min dörr om nätterna i hopp om att kunna bevisa att jag inte höll tvättiderna. Inget ont sagt om den grannen, men jag kan faktiskt inte hjälpa att när de hittade henne hade hon av någon outgrundlig anledning luftstrupen tilltäppt av tumlardamm.

Nåni, OM en mullvad förvirrat sig upp till våra trakter så kan Max ha fallit offer för en sådan. Om jag har tur lever han kanske fortfarande om än med nöd och näppe, i fördubblad eller fyrdubbel upplaga. Mullvaden saknar, förstår ni, empati på alla sätt och vis och drar sig inte för massmord av det mer bizarra slaget. Den samlar nämligen på sig vintermiddagar i form av daggmaskar som den bedövar genom att bita av maskarna huvudet och därefter stycka upp dem i mindre bitar. Därför hyser jag en viss förhoppning om att få honom tillbaka. Kanske han kan bilda ett fotbollslag istället.

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

En reaktion på ”Har min tama daggmask Max fallit offer för en mullvad?

  1. Asgarv…jag erkänner att jag ett tag hade en helt vanlig grå mus som jag matade utomhus…kände igen den eftersom den hade en lapp för ögonen;O)))

    Publicerat av Anne-Sofie | onsdag 19 november 2008, 4:08 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)