//
du läser...
Allmänt

Pyromanen gjorde min tama daggmask Max kusin, Max XIII, hemlös

brand

Det är visserligen en vecka sedan nu i människotid sedan mina vänners hyreshus på Flugsnappargränd på Hertsön här i Luleå brann, men för min tama daggmask Max masktid hade det bara gått ett par, tre timmar när hans kusin Max XIII tog kurvan här ute vid grinden i morse, på två segment som värsta räsermasken.

Det riktigt löddrade om Max XIII  av den ansträngande färden. Han hade nästan sprängt sig av envishet. Särskilt som han gick fel på järnvägsspåren under Mefos-bron och råkade larva iväg på fel spår när han drabbades av akut sorg över sin älskade men frånvarande ända. Han hade märkt det först efter ett bra tag och hade varit tvungen att gena över nåt slags oljigt fält för att hitta hit, eftersom han inte klarade av att spåra doften av min Max via en grävd gång för att hans luktsinne var avdomnat av all brandrök.

Han såg så liten och ynklig ut där han låg totalt slutkörd på en regnvåt jordhög, alltmedan han hackade fram att han behövde ett nytt ställe att bo på. Han kände sig hotad av en dyngmaskkoloni som höll till i en kompost bredvid hans rabatt, det kunde tom vara så att det var de som tänt på berättade han uppbragt. Dyngmaskar är så förbannat aggressiva!

Så kunde han kanske få bo hos oss tills han hittade nåt eget ställe? Annars måste han bo alldeles alldeles ensam till hans andra hälft växt ut igen,  eftersom hans tidigare hälft Maxine XIII plötsligt försvann när ett stort stålschabrak hade rasat ner över Ingers blomrabatt under eldsvådan – och abrupt klippt av honom i två delar. Han hade letat förtvivlat efter henne, men till sist varit tvungen att ge upp pga drunkningsrisken av brandkårens högtrycksvattensprutande , tog med sig en liten matjordsklump som matsäck och hade på vinst och förlust, krälat så gott han nu förmådde – halv som han var – mot Svartöstan. Klart att du får bo hos oss! sa jag och Max och Maxine i munnen på varandra.

cimg0085_37668978

Det ska faktiskt bli riktigt kul. 

För jag kom på att om jag kunde få min tama daggmask Max och Maxine och Max XIII att fatta tycke för varandra sen när den nya Maxine den XII återskapats av Max XIII, skulle de förmodligen börja skaffa en massa söta daggmaskbarn med varandra! Och då har jag strax ett helt fotbollslag som jag kan träna till världsmästare, precis som jag gjorde med Max inför OS i somras. Men fram till dess ska jag minsann finkultivera dem allt jag bara hinner.

———–

HÄR på Jennans Cyberblogg och HÄR hos Cinderella kan man få veta allt om branden.
Och här är en bild där man ser hur Max XIII krälar mot Svartöstan (Den blå pilen)

bild-familjs-nsd-text-2_37892240

Till de läsare som inte fixar att man skojar om fruktansvärda händelser i enskilda personers liv:
Som tur är (för mig) känner min älskade väninna mig väldigt väl!

🙂————————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , ,

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Mest lästa sen i förrgår

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)