//
du läser...
Allmänt

Tant Rasch Award

Uppdaterad klockan 18:53

Jaha

Det är meningen att jag ska dela ut 10 awards till bloggar som jag tycker e värsta bra!
Och dem av er som känner för det, awarda vidare om ni känner för det!
Det är Raggoparden (en intensiv dam som flyttat in på wordpress för ett tag sen. Ni måste läsa hennes gamla blogg också – den är väldans
kul
) som ställt till det här för mig och Top Ten-Award är ungefär som en massa nomineringar till en Oskarsgala. Jag fick ett pris av henne! 🙂

Då fattar ni va?

trawardNu äre så här, jag har en bloggroll som jag självfallet surfar runt på när jag är in här. Ungefär engång om dagen/natten om jag hinner.
Mina IRLvänner bland länkarna, de får awards allihopa – för säkerhets skull 😉
Varsågoda!


…och får man ge awards till sina kommentatorer? För då hamnar Grannen där. Hon är som en egen blogg bland mina kommentarer vid det här laget.
Det finns många fler bloggar jag besöker där ute med jämna mellanrum så jag bestämde mig för att ett par av dem skulle hamna här, TROTS att de inte ligger bland mina länkar. De rör lite olika ämnen.

********************************************

traward traward traward

Jag börjar med min äldsta dotters blogg, Ett hem utan böcker (är som en kropp utan själ) Hon pluggar till bibliotekarie och har koll på det här med böckernas värld. Hon har för övrigt ett suveränt länkskafferi till andra bokbloggare.

Johnny Scharonne: Den här galna människan har en hjärna och det märks.. 🙂 Hen har även diagnoserna ADHD/AS. Hen är en person(lighet) som man med fördel kan ta sig en närmare titt på. Ofta

Ping/rss: Låter kanske lite trist att ge mitt bloggpris till en ping, men Daniel Brahneborg gör mitt bloggliv så ENKELT. Han borde fatkiskt få TVÅ awards bara för det, nu när jag tänker efter. Jag är imponerad över att han skapar grejer som är till fördel för såna lata bloggare som mig. Han är min idol bara för det!

Å herregud – jag höll nästan på att glömma *dunkar pannan i väggen*
Alliansfritt Sverige!
Min absoluta favoritblogg på den politiska arenan.

Desperat? Verkligen inte. M40+.. jag kan aldrig låta bli att kika in till henne. Finner hon den rätta i dejtingdjungeln? Det här är en lååångt ifrån rafflande historia. Välkommen till verkligheten liksom…

Frk F: En av de mäktigaste ADHD-sajterna på webben. Mycket adekvat info. Men som hon själv beskriver sin blogg : Det är HENNES personliga åsikter och ska inte förväxlas med medicinska fakta. Bra länkskafferi.

Cynism: Tack för att du finns, din gamle dassdörrspirat!
Den här ödmjuka killen är inte ett dugg självgod och saknar verkligen hybris. NOT! hahaha
Bra språk för det mesta. Briljant rent utav, enligt min åsikt.
Om man är en sån där som har lust att reta upp sig på kliniskt tänkande, besök gärna cyniske Andreas – jag lovar att din dag blir räddad. 😉

Tre flickor. Tonårsmamma. Besöker inte henne så ofta som jag borde. Men NÄR jag gör det så läser jag ALLT hon hunnit skriva sen sist.

En galnings perspektiv på livet
Fabmaniac presenterar sig som ”Manodepressiv och allmänt störd.”
Det är lite som lyteskomik att kalla sig allmänt störd i den här genren bloggar, det funkar bäst när man själv får skoja om det och det gör Fabmaniac, stor tragik med mycket humor.

Theas Tassemarker & Lemons Lya
Thea och Lemon två dvärgpinscherdamer vars matte har en särdeles begåvad humor =)
Det är självfallet Thea som beskriver världen ur sin synvinkel, vad annars.
Inte så ofta uppdaterad, men en award ska den ha lik förbenat =)

Jaha, nu var tydligen minst 10 priser utdelade och
jag orkar inte ha dåligt samvete för alla dem av er jag inte kom att tänka på allra först!
Det är så där med mig… det viktigaste kan komma sist. 😉
Det är även den bortförklaring jag tänker använda vid eventuella klagomål!!

Och – det går inte att tävla i bloggande anser jag.

Det skulle egentligen vara kuligare att nämna bloggar som man inte läser trots att det tydligen hör till bloggallmänbildningen.
Dit hör ett antal kändis- och modebloggar för min del…

Och bloggar man skulle vilja läsa om man visste att de fanns!

Bloggar som man tycker att inte någon borde uppmärksamma
Och… tja ni fattar va?

Viktig försäkerhetskulluppdatering:

traward

Jag kom vilse när jag surfade runt för browsern hängde sig i min skitdator
å så paniktryckte jag lite här och där som man gör när man vill döda nån..
Å så *POFF* – hamnade jag här: Sugbloggen

Om Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

11 reaktioner på ”Tant Rasch Award

  1. Ojoj,tackar

    Publicerat av björn friden | tisdag 19 februari 2008, 8:33 f m
  2. Visst får man ge Awards till kommentatorer!!!
    Fantastiskt roligt!!!
    Vad får man för slags pris???
    Skulle mycket väl kunna tänka mig ett jobb, eller
    nåt…(bra betalt, givetvis).
    Bara jag slipper chips, fick nog förra våren….
    Du, undrar just om man kan få bort isen med högtrycken….
    Kom bara på att det kanske skulle funka…Snön borde ju åka med också på samma gång, alltså! För i så fall kan vi ju snart plocka fram ute-möblerna, vilket innebär att vi kan fika ute…
    Jo, jag längtar till sommaren!!!

    Publicerat av Grannen alias Trädgren | tisdag 19 februari 2008, 8:58 f m
  3. Jisses, det var mäktiga ord! Jag tror jag svimmeldånar…..och känner mig extremt hedrad.
    Själv funderade jag på att införa nåt som skulle kallas ”Fröken Försters Fredagsfavoriter”. Men jag förstod ganska snabbt att det skulle bara bli repris varje vecka av de jag redan länkat till bland favoriterna.
    Jag är väldigt dålig på att hitta nya bloggar….är extremt rigid, om jag får säga det själv.

    Tack igen!

    Publicerat av frk | tisdag 19 februari 2008, 11:30 f m
  4. Ååh, tack kära Rasch! Nu blev jag sådär glad och bloggsugen igen 😀 *kram*

    Publicerat av Johnny Scharonne | tisdag 19 februari 2008, 5:28 e m
  5. Jag tackar och bugar. 🙂

    Publicerat av Daniel Brahneborg | tisdag 19 februari 2008, 9:03 e m
  6. Tackar så mycket för utmärkelsen! Den kom i helt rätt tid nu när jag sitter vaken och inte kan somna p.g.a. värk och känner mig allmänt rutten – så, tack 🙂

    Publicerat av Fabmaniac | tisdag 19 februari 2008, 11:05 e m
  7. Ah, så trevligt ! En värdig vinnare som presenterar en ny lista! *frossar*
    Och ja..skall försöka flytta över mina inlägg från metro till nya bloggen om jag kan lista ut hur jag får dom i datumordning ..

    Publicerat av Raggoparden | onsdag 20 februari 2008, 7:38 f m
  8. Vi har programmerat Internet och alla browsers så att när folk trycker lite panikartat på tangentbordet leds man till lugnets högborg.

    En del anser att det är fräckt som fan – men det är sådant som vi skiter i.

    😎

    Publicerat av Stefan | onsdag 20 februari 2008, 10:20 f m
  9. Jamen herregud! Tack snälla 🙂 Nu blev jag glad hela dagen!

    Publicerat av ms40plus | onsdag 20 februari 2008, 5:56 e m
  10. hej, jag var bara tvungen att fråga om det är så att du heter rasch i efternamn?
    Det är ju inte så vanligt, tänkte om det kunde vara så att vi är släkt.

    Publicerat av karin rasch hultberg | fredag 22 februari 2008, 2:22 e m
  11. awardgänget: tjohooo 🙂

    karin: Japp, jag heter så.
    Inte vet jag, det är lätt att kolla, finns massor av släktforskning gjord. Min moster gjorde ett stort jobb med det där men det är länge sen. Äre rätt Rasch så snackar vi 1500-talets Tyskland, kejsare och krig, De tre rosorna lade till en hjort 15oo-nåt. Från det danska hovet och vidare till förgreningar i Sverige och Norge 1700-tal med rester kvar i Danmark.
    Ett riktigt patrask med stamtavla hahaha.. jag menar adelssköld och allt. Så visst kan vi vara släkt! 🙂

    Publicerat av Tant Rasch | fredag 22 februari 2008, 4:54 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Mest lästa sen i förrgår

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Disneyland Can Wait

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)